torsdag den 2. februar 2012

Alletiders gamling

Jeg har aldrig været den vedholdende type.  Spidskompetencen ligger heller ikke i at afslutte ting. Indtil videre har jeg arbejdet som reklamebud,  bagerjomfru, ung pige i huset, kirkesanger, rengøringsassistent, barnepige, tjener, telefoninterviewer, pædagogmedhjælper og  butiksassistent i Aldi og hos købmanden i Statsfængslet i Vridsløselille. I Australien arbejdede jeg som honningmelon-plukker, opvasker og tjener. I Israel som tjener, rengøringsassistent, butiksassistent i en souvenir-butik, hostess på en cruisebåd og køkkenmedhjælper på en dykkerbåd.  Jeg droppede ud af gymnasiet, tog en HF og påbegyndte tre forskellige uddannelser, før jeg afsluttede uddannelsen som socialrådgiver. Som socialrådgiver har jeg arbejdet i staten, kommunen og regionen.  Jeg har boet i Aalborg, Århus og København og flyttet et utal af gange. Jeg har i længere perioder opholdt mig i Israel, Spanien og Australien.
Selv et måltid er jeg dårlig til at afslutte. Da jeg boede i bofællesskab med Maja, drev det hende til vanvid, at jeg altid efterlod en lille smule mad på tallerknen.
Lige nu flyder hjemmet med uafsluttede projekter. Dem skal jeg have afsluttet. Men, der er så meget andet, jeg gerne vil i gang med på projekt-fronten.
Jeg vil lave en taske af gamle poser, jeg vil hækle en kaffekande-varmer, strikke håndledsvarmere, lave armbånd, øreringe og fingerringe af HAMA-perler. Jeg skal også lære at sy på symaskine og så vil jeg lære at hækle efter denne bog:



Svært at få tid til alle projekterne, men jeg bliver alletiders gamling (her i huset er det betegnelsen for ældre mennesker, efter at ældste-sønnen foreslog, at plejehjemmet skulle omdøbes til Gamlinge-hjem).
Jeg elsker at strikke, hækle, brodere , lægge puslespil og drikke portvin. Jeg er heller ikke helt afvisende over for at anskaffe mig en gyngestol og 10-15 katte. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar