lørdag den 18. februar 2012

Hjemmelavet drømmefanger

Fordansket udgave
Så fik jeg lavet en drømmefanger til mindstebarnet. Jeg er faktisk ret tilfreds med resultatet, men måske ville den være pænere med nogle mere diskrete fjer. Det havde jeg ikke, men næste gang vi er i Østre Anlæg, skulle jeg måske se om jeg kunne fange en lille and og pelse den... som om! Jeg er jo død-bange for fugle og var overvældende glad, da ræven tog de gæs, min bror havde gående i sin have.



Inspiration og vejledning fandt jeg her. Ligesom de tibetanske bedeklokker, jeg så på et marked i Thailand ,aldrig har været i nærheden af en tibetansk munk og da slet ikke Tibet, er min drømmefanger jo heller ikke indiansk i den forstand. Men her i huset har fortællingen, om at drømmefangeren fanger de onde drømme, haft stor betydning. Min fire-årige havde i en periode mange mareridt og jeg købte derfor en drømmefanger. Så holdt mareridtene op. Så jeg håber ikke eventuelle bloglæsende indianere eller andre fornærmes over at jeg låner lidt fra deres kultur. Det må man vel godt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar