tirsdag den 14. februar 2012

Nyt køkken for en tier!

Virkelig grim opslagstavle skulle enten smides ud eller peppes op. Har levet i fucking TRE år med den. Men, da jeg jo først for nyligt er blevet en rigtig krea-nørd, har jeg ikke tidligere lagt mærke til, hvor grim den er.



Jeg besluttede, at den skulle peppes op, og strøg et stykke stof (købt for en tier i sidste uge), med mit lille-bitte rejse-strygejern*.


Opslagstavlen blev beklædt med det fine stof, og jeg er super tilfreds med resultatet. Køkkenet er jo et helt andet rum nu!



*Bonus-info om rejse-strygejernet: I 1995 skulle jeg for første gang ud at rejse, jeg skulle i kibbutz i Israel. Jeg fik derfor jernet af min barndoms barnepige, Ragnhild, der i sin ungdom turnerede Europa tyndt på interrail. I firserne, hvor hun var ung, havde hun ikke noget rejse-strygejern, men hun ville ønske, hun havde haft et. Jeg pakkede derfor jernet ned i min rygsæk og slæbte det med på 6 måneders rejse i Mellemøsten uden nogensinde at føle behov for at stryge noget som helst. Men, jeg har aldrig anskaffet mig et andet strygejern, så det var i høj grad en brugbar gave.
**Bonus-bonus-info: Det var ellers ikke fordi jeg blev super-populær hos min storebror, da jeg valgte at rejse til det zionistiske Israel. Det burde jeg have vist. Han havde altid haft sine egne meninger. Som 12-årig sad jeg i bussen og kunne kigge ud på en grafitti skrevet med min brors karakteristiske håndskrift: Anerkend PLO, stod der. Det vidste jeg selvfølgelig ikke hvad betød. 

2 kommentarer:

  1. Nogle gange er det utroligt, hvor lidt der skal til at ændre noget totalt. Vildt flot opslagstavle du nu har fået :-)

    /Karen

    SvarSlet
  2. Tak for det Karen, jeg er også SÅ tilfreds med den.

    SvarSlet